Депутати пропонують скасувати мораторій на перевірки бізнесу, але з деякими нюансами. Про це йдеться в законопроекті №4101-д від 11.11.2020 “Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень”.

Що змінюють. Вносяться зміни щодо скасування мораторію на проведення документальних (крім документальних перевірок платників податків з обсягом доходу до 20 млн грн за попередній календарний рік) та фактичних перевірок.

Мораторій не поширюється на проведення фактичних перевірок, які проводяться за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника щодо:

  • дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки;
  • порядку проведення платниками податків розрахункових операцій;
  • ведення касових операцій;
  • наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів;
  • дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками.

Інші ініціативи, запропоновані законопроектом №4101:

  • стягувати податок на транспорт для автомобілів, середня ринкова вартість яких перевищує 200 мінімальних зарплат (зараз – 375 мінзарплати);
  • знизити тимчасову ставку ПДВ на ряд імпортного обладнання та комплектуючих до 14% (з 2021 по 2023 рік);
  • щорічно з 2021 року підвищувати на 5 грн за тонну екологічний податок на викиди двоокису вуглецю (СО2) – з 10 грн за тонну до 30 грн за тонну в 2024 році;
  • підвищити в два рази до 2029 року ставки екологічного податку за скидання забруднюючих речовин у воду;
  • скоротити ставку акцизу на відходи тютюнової сировини з посиленням контролю за використанням обладнання і сировини для промислового виробництва тютюнових виробів;
  • розширити повноваження контролюючих органів щодо інформації про банківські рахунки платників податків;
  • зобов’язати компанії з управління активами подавати декларації з податку на прибуток щодо кожного інституту спільного інвестування, активами яких вони управляють, зокрема тих, які не мають статусу юрособи.