Такі результати рейтингу «Regional Doing Business. 2018», розробниками якого вдруге стали Офіс ефективного регулювання (BRDO) та Спілка Українських Підприємців (СУП).

Лідери набрали наступну кількість баллів: Вінничина – 334 бали, з невеликим відривом від неї Франківщина – 332 бали. І третє місце за Житомирщиною – 313 балів.

Оцінювання проводилось за адаптованою методологією Світового банку на основі опитування вітчизняних підприємців. У фокусі дослідження 6 напрямків взаємодії підприємців із владою, а саме: створення підприємства, сплата місцевих податків; одержання дозволів на будівництво; оформлення земельної ділянки під об’єкт нерухомості; приєднання до електромережі, якість електронних сервісів. Максимальний бал, який могли отримати регіони – 600.

«Коли рік тому ми презентували перший рейтинг і давали рекомендації органам місцевого самоврядування щодо покращення умов започаткування та ведення бізнесу ми відверто не дуже вірили у прогрес.  Проте він є. Вінничина має найбільший в загальному заліку. Житомирщина по компоненту створення підприємства, тепер вона може мотивувати підприємців переїжджати до них та бізнес відкривати. Чернігівщина готова конкурувати за об’єкти будівництва та має прогрес у відведенні земельних ділянок. А от Харківщина та Донецький регіон найбільш лояльні до бізнесу по сплаті податків», – зазначив заступник голови BRDO Денис Малюська.

За словами Дениса Малюськи цьогоріч також було додано новий компонент – це електронні сервіси, які виявились найбільш цікавими та неочікуваними. Оцінючи їх ми виявили три типи поведінки регонів.

«Перший, найпопулярніший – не помічати мережу Інтернет і свої послуги через Інтернет не надавати. Це характерно навіть для таких великих міст як Одеса чи Харків. Другий – скористатися загальнодержавною системою електронних послуг. Так, зробили Дніпро і Хмельницький, які долучились до iGov. Третій тип поведінки – винаходити велосипеди, тобно свої сервіси. І тут комусь це вдалося відмінно, наприклад, Львову з його «Особистим кабінетом львів’янина» або трохи простіше сайт ЦНАП Івано-Франківська, а комусь не дуже – «Особистий кабінет прозорого офісу м.Вінниці» поступається в зручності згаданим вище. А особистий кабінет веб-порталу адміністративних послуг Києва виявився єдиним, для роботи з яким довелося читати інструкцію, яка до того ж так і не допомогла скористатися жодної із запитуваних послуг без картки киянина», розповів експерт BRDO.

«Основні цілі СУП – покращення бізнес-клімату в Україні та дерегуляція. Ми сподіваємося, що результати Regional Doing Business і цього року матимуть позитивний вплив на створення комфорних умов ведення бізнесу та залучення інвестицій, які так потрібні Україні ”, – додала Катерина Глазкова, виконавчий директор СУП.

“Попри позитивну динаміку українські регіони мають дві глобальні проблеми, і вони нажаль без змін. Перша – це підключення до електромереж. За цим критерієм Україна посідає 128 місце в світі. В усіх областях за останній рік ситуація погіршилася. І друга, це пайова участь, яка обросла корупційною складовою і є своєрідним «стопом» для інвестицій у сферу будівництва, особливо для закордонних інвесторів”, – зауважила керівник сектору “Будівництво” BRDO, віце-президент СУП Олена Шуляк.

“Ми порівняли лідерів рейтингу з іншими містами світу – лідерами загального рейтингу Світового Банку DOING BUSINESS. Не очікувано, але факт по деяким компонентам. Наприклад, щоб одержати дозвіл на будівництво, в Загребі (Хорватія) потрібно витратити 146 днів, в Алмати (Казахстан) – 123 дні, в Чернігові – лише 67 днів. Створити підприємство в Кошице (Словаччина) можна за 19,5 днів, в Бразі (Португалія) – 6,5 днів, в Житомирі – 7 днів. Ми сподіваємось така тенденція збережеться і ми раді, що стали частиною цих змін”, – додав Джошуа Бадах, старший експерт Проекту EU4Business|FORBIZ.

Ключові рекомендації 2018 року, розроблені BRDO для регоінів:

  • запровадити електронне надання дозволів та погоджень шляхом приєднання до загальнодержавних систем електронних послуг або розробки локального аналогу;
  • забезпечити прозорість містобудівної 2 документації, виклавши її онлайн;
  • приєднатися до ініціативи #StartBusinessChallenge;
  • зменшити до 0 розмір пайового внеску в інфраструктуру;
  • прискорити процес оформлення земельних ділянок під лінії електропередач.
  • презентація рейтингу «Легкість ведення бізнесу. Regional Doing Business»: